Aktualności uniwersyteckie: serwis poświęcony pomocy informatycznej związanej z systemami uniwersyteckimi, oprogramowaniem oraz usługami sieciowo-serwerowymi. Poniższe kategorie poprowadzą Państwa do podstron zawierających zagadnienia z nimi związane.

Zmiana w dostępie do Extranetu (zmiana oprogramowania)

Szanowni Państwo,

 

Jeśli, jako pracownicy UJ, jesteście Państwo użytkownikami systemów SAP lub USOS to prosimy o zapoznanie się z poniższą informacją.

 

Do tej pory praca w systemach SAP i USOS wymagała wcześniejszego uruchomienia oprogramowania Juniper Network Connect. Oprogramowanie to zapewniało szyfrowanie transmisji w trakcie pracy z tymi systemami, co jest zgodne z wymogami ustawowymi związanymi z przetwarzaniem danych osobowych.

Oprogramowanie Juniper Network Connect przestało być wspierane i rozwijane przez producenta i zostało zastąpione jego nową wersją o nazwie Pulse Secure.

Zmianie ulegają też tzw. profile dostępu do systemu SAP.

 

W związku z tym, aby zachować jak najwyższy poziom bezpieczeństwa systemów informatycznych UJ, uprzejmie prosimy o zastąpienie dotychczas używanego oprogramowania do Extranetu jego nową wersją.

Zmiany należy dokonać do dn. 7 czerwca 2018r.

 

W odróżnieniu od poprzedniego oprogramowania, nowe dostępne jest na wszystkie najważniejsze platformy systemowe tj.:

·       MS Windows 10, 8, 7 (32bit/64bit)

·       Linux (Centos/RHEL, Ubuntu/Debian) (32bit/64bit)

·       macOS

·       iOS (dostępny w App Store)

·       Android (dostępny w Google Play)

 

Szczegółowa instrukcja instalacji dla platformy Windows oraz informacja o tym, skąd pobrać wersje instalacyjne, dostępna jest pod na stronach Pomocy IT Działu Usług Informatycznych pod adresem: http://www.pomocit.uj.edu.pl/siec?rozwin=1

 

Z poważaniem:

Dział Infrastruktury Sieciowej

Data opublikowania: 09.05.2018
Osoba publikująca: Tadeusz Tomera

Przydatne linki: