Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

SAP oraz PI: podstawowe wiadomości o Zintegrowanym Systemie Zarządzania Uczelnią, pierwsze kroki oraz obsługa systemu SAP. Kwestie dotyczące logowania, wypełnianie wniosków, uprawnienia do systemu produkcyjnego SAP.

Zgłoś problem
  • Jeżeli wśród przygotowanych pytań oraz odpowiedzi nie ma szukanego rozwiązania, to proszę zgłosić problem poprzez formularz.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Portal Informacyjny

Portal Informacyjny

Portal Informacyjny (PI) dla każdego.

Pierwsze kroki -Portal Informacyjny.

Logowanie do PI

Zmiana hasła PI/SAP

Instrukcje użytkownia Portalu Informayjnego

Podróże służbowe - Portal Informacyjny

Nowości

Pytania i odpowiedzi

 

Zapomniałem hasła do SAP i Portalu Informacyjnego

Aby odzyskać hasło logowania do systemu SAP lub Portalu Informacyjnego, należy wejść na stronę https://pi.uj.edu.pl. Po lewej stronie okna logowania znajduje się link "problemy z logowaniem". Po wybraniu tego linku wyświetli się procedura odzyskiwania hasła. Należy postępować zgodnie z instrukcjami.


Uwaga: do odzyskania hasła do SAP i Portalu Informacyjnego konieczna jest znajomość danych do logowania na służbowe konto e-mail w domenie uj.edu.pl.

Dostęp do Portalu Informacyjnego (PI) dla osób zatrudnionych na podstawie umowy cywilno-prawnej..

UWAGA (dotyczy osób niezatrudnionych na umowę o pracę)!

 

Osoby zatrudnione na UJ tylko w ramach umowy cywilno-prawnej nie będą miały z definicji dostępu do Portalu Informacyjnego.

 

W celu założenia konta w Portalu Informacyjnym pracownik zatrudniony na podstawie umowy cywilno-prawnej powinien:

  1. sprawdzić czy jego umowa została wprowadzona do systemów informatycznych i został nadany pracowniczy numer SAP,
  2. jeżeli nie posiada adresu e-mail w domenie @uj.edu.pl to winien się skontaktować osobiście z Pomocą Informatyczną UJ (ul. Straszewskiego 25/4a) z dowodem osobistym w celu utworzenia konta pocztowego,
  3. na drugi dzień po nadaniu adresu mailowego (pkt.2) Osoba wysyła ze swojej skrzynki pocztowej mail na adres sapiens.basis@uj.edu.pl z prośbą o nadanie dostępu do Portalu Informacyjnego.

Zmiana numeru telefonu bezpośredniego (telefon "na biurko") pracownika UJ

 

Po zalogowaniu na stronie https://pi.uj.edu.pl proszę wybrać z menu "Moje dane" a następnie kliknąć w ikonę "Moje dane". Następnie otwieramy zakładkę "Dane służbowe" i przycisk "Zmień numer telefonu". Po zmianie bezpośredniego numeru telefonu naciskamy "Zapisz zmiany i zamknij okno".

Informacja zostanie zaktualizowana w wyszukiwarce pracowników w ciągu kilku minut.

Problem z paskiem wynagrodzeń

Proszę o przesłanie maila z informacją na adres sapiens.basis@uj.edu.pl, koniecznie w mailu podać numer osobowy pracownika oraz adres e-mail z którego pracownik korzysta (mail potrzebny jest do weryfikacji czy przypadkiem nie założono pracownikowi drugiego adresu e-mailowego).

Jak złożyć wniosek urlopowy przez Portal?

Instrukcje wideo:
Wniosek z wyznaczeniem zastępcy
Wniosek bez wyznaczania zastępcy

Instrukcje w formacie pdf

Jak zaakceptować/odrzucić wniosek urlopowy (instrukcja dla managera/zastępującego)?

Jak wyłączyć zastępstwo z kolejnego wniosku o urlop (PI)

Procedurę zobaczyć można w instruktażowym filmie video:
https://www.sapiens.uj.edu.pl/Portal_Instrukcja_Video_21_Wniosek_o_nieobecnosc___procedura_skladania

(suwak czasu od 2:25)

Jakie urlopy są obsługiwane przez Portal (PI)?

Obecnie tylko urlop wypoczynkowy.

Czy mogę złożyć wniosek na datę bieżącą lub wniosek na datę wsteczną (PI)?

Można złożyć wniosek na datę bieżącą lub wniosek na datę wsteczną (do 7 dni dla UJKR). Dla UJCM nie można złożyć wniosku na datę wsteczną.

Chciałbym obejrzeć mój pasek wypłat przez Portal. Od kiedy dostępne są paski z bieżących naliczeń (PI)?

https://www.sapiens.uj.edu.pl/Portal_Instrukcja_Video_17_Pasek_wynagrodzen
Paski z bieżących naliczeń można obejrzeć w przypadku: nauczycieli akademickich od 01, administracji UJ od 26 danego miesiąca.

Skąd mogę pobrać opis składników występujących na pasku wynagrodzeń (PI/PY).

Należy pobrać pliki PDF dostępne po prawej stronie ekranu https://www.sapiens.uj.edu.pl/SAP_Pliki_15_Pasek_wynagrodzen___lista_wszystkich_skladnikow

Gdzie mogę odnaleźć historię zaakceptowanych wniosków urlopowych?

Historię zaakceptowanych wniosków (zarówno poprzez email jak i z poziomu Portalu) można obejrzeć przechodząc do zakładki:
"System samoobsługi pracowników -> Przegląd aktywnych procesów -> Zaakceptowane/Odrzucone wnioski"

Wniosek urlopowy utknął. Po akceptacji zastępcy nie dotarł do przełożonego.

Proste zastępstwo pracownika należy akceptować z zakładki "Zastępstwa" lub poprzez email. Akceptacja zastępstwa z poziomu zakładki "Wnioski o nieobecność" jest nieskuteczna.

Zaakceptowałem wniosek (poprzez PI), ale on cały czas jest tu widoczny.

Akceptacja przez PI wymaga zatwierdzenia decyzji przyciskiem "Podejmowanie decyzji". Dodatkowo jeśli akceptuje się proste zastępstwo należy wykonać je z zakładki "Zastępstwa".

Wniosek urlopowy nie dotarł na moją skrzynkę pocztową.

1. Należy w pierwszej kolejności sprawdzić folder "Spam" oraz inne foldery w skrzynce pocztowej. Być może wniosek trafił właśnie tam.
2. Należy sprawdzić, czy skrzynka pocztowa nie jest przepełniona.

Chcę się umówić na szkolenie

`Najpierw należy zadzwonić do odpowiedniego Zespołu w Sekcji Systemów Zarządzania Uczelnią UJ (w zależności od tematyki szkolenia) w celu ustalenia terminu (https://www.sapiens.uj.edu.pl/crsz_kontakt).
Następnie należy wypełnić formularz zamieszczony na stronie https://www.sapiens.uj.edu.pl/sap_szkolenia.

Jeżeli powyżej nie było odpowiedzi na Twoje pytanie, to...

Więcej informacji znajdziesz na stronie https://www.sapiens.uj.edu.pl/

lub

swój problem opisz i zgłoś pracownikom Pomocy IT poprzez formularz dostępny na stronie lub wysyłając wiadomość na adres mailowy pomocit@uj.edu.pl.