Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Po uzyskaniu z Działu Rekrutacji potwierdzenia przyjęcia na studia należy zalogować się do portalu USOSweb w celu:

  • weryfikacji hasła
  • uzupełnienia osobistych informacji niezbędnych do prawidłowej obsługi toku studiów

Do portalu USOSweb logujemy się na stronie intenrtetowej:

https://usosweb.uj.edu.pl

Jako login wpisujemy: PESEL@usosweb.uj.edu.pl. W przypadku studentów nie posiadających PESEL-u należy przy logowaniu podać numer albumu.hasło podajemy to, które zostało użyte podczas aktywacji konta w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów.

Jeżeli hasło w ERK zostało zmienione to może się okazać, że zmiana ta nastąpiła po przekazaniu danych logowania do portalu USOSweb, wtedy nowe hasło nie zadziała w portalu USOSweb.

W przypadku zapomnienia hasła lub problemów z logowaniem, hasło tymczasowe można uzyskać w Dziekancie.

Aktywacja konta pocztowego umożliwia:

  • logowanie do portalu USOSweb wykorzystując jako login, uniwersytecki adres e-mail (lub jak do tej pory login USOSweb),
  • dostęp do uniwersyteckiej sieci UJ_WiFi lub europejskiej sieci eduroam,
  • dostęp do elektronicznego zasobu Biblioteki Jagiellońskiej,
  • dostęp do platformy e-lerningowej PEGAZ,
  • dostęp do bazy aktów prawnych LEX,
  • dostęp do usług chmurowych firmy Microsoft, w tym: dysk OneDrive, pakiet biurowy Office 365, Proffesional, który można zainstalować na komputerze, tablecie i telefonie,
  • posiadanie skrzynki pocztowej w domenie student.uj.edu.pl lub doctoral.uj.edu.pl, do której można się zalogować przez stronę https://outlook.office.com/oraz przez portal USOSweb,
  • łatwą identyfikację studenta co może skrócić czas realizacji procedur.

Procedurę aktywacji Twojego konta do poczty elektronicznej UJ oraz innych systemów informatycznych Uczelni należy zainicjować na stronie internetowej dostępnej pod adresem:

https://idm.uj.edu.pl/activation

 

WAŻNE: Proces aktywacji konta pocztowego trwa około 24 godzin.

Po pełnej aktywacji konta pocztowego będzie można:

Logowanie do dodatkowych usług Office Online będzie możliwe przez portal https://portal.microsoftonline.com. Podane adresy przekierowują do punktu logowania Microsoft - należy logować się poprzez swój oficjalny uniwersytecki login: zwykle jest to imię.nazwisko@student.uj.edu.pl.

Wraz z dostępem do poczty uniwersyteckiej, otrzymują Państwo możliwość korzystania z pakietu Office365 w wersji online, który jest dostępny po zalogowaniu do poczty.

ekran logowania Ms office o36

 

W WIZYTÓWCE USOS jest podany nasz adres e-mail, na który będzie wysyłana korespondencja od wykładowców oraz od pracowników dziekanatu dlatego prosimy o zweryfikowanie poprawności wpisanych tam danych. W tym celu należy:

  1. zalogować się do strony usosweb.uj.edu.pl używając identyfikatora w domenie @uj.edu.pl oraz dotychczasowego hasła.
  2. wybrać zakładkę MÓJ USOSWEB; wybrać znajdujący się po lewej stronie ekranu przycisk WIZYTÓWKA.
  3. użytkownik powinien wpisać aktualny adres e-mail w domenie uniwersyteckiej w rubrykę "Zmiana adresu e-mail" i potwierdzić klikając w przycisk "UAKTUALNIJ DANE".
  4. po wprowadzeniu nowych danych, strona powinna zwrócić informację: "Dane zapisane".

OSOBISTY PROFIL TOŻSAMOŚCI

W ramach tej usługi, po zalogowaniu mogą Państwo:

  • sprawdzić swoje dane podstawowe,
  • wprowadzić numer telefonu komórkowego dla SMS, który ułatwi odzyskanie hasła (przycisk w prawym dolnym rogu strony "Edytuj numer tel. dla SMS"),
  • zmienić hasło,
  • sprawdzić listę posiadanych adresów/aliasów pocztowych,
  • sprawdzić wielkość swojego konta pocztowego,

Zapraszamy do zapoznania się z usługą, która jest dostępna pod adresem:

https://idm.uj.edu.pl/opt