Do portalu USOSweb można zalogować się na stronie intenrntetowej:
Studenci mogą zrobić to na dwa sposoby – albo używając identyfikatora adresu e-mail w domenie @student.uj.edu.pl, albo za pomocą loginu w postaci identyfikator@usosweb.uj.edu.pl (jest to jedyna dostępna metoda logowania dla tych studentów, którzy nie aktywowali poczty uniwersyteckiej). Możliwe identyfikatory:
- PESEL (np. 1234567890@usosweb.uj.edu.pl) – dla wszystkich studentów posiadających PESEL;
- indeks (np. 12345@usosweb.uj.edu.pl) – dla obcokrajowców nieposiadających numeru PESEL.W przypadku zagubienia hasła lub innych problemów z logowaniem, należy kontaktować się z jednostką prowadzącą studia (sekretariat/dziekanat, w którym dokonany był wpis).
Aktywacja konta pocztowego umożliwia:
- logowanie do portalu USOSweb wykorzystując jako login, uniwersytecki adres e-mail (lub jak do tej pory login USOSweb),
- dostęp do uniwersyteckiej sieci UJ_WiFi lub europejskiej sieci eduroam,
- dostęp do elektronicznego zasobu Biblioteki Jagiellońskiej,
- dostęp do platformy e-lerningowej PEGAZ,
- dostęp do bazy aktów prawnych LEX,
- dostęp do usług chmurowych firmy Microsoft, w tym: dysk OneDrive, pakiet biurowy Office 365, Proffesional, który można zainstalować na komputerze, tablecie i telefonie,
- posiadanie skrzynki pocztowej w domenie student.uj.edu.pl lub doctoral.uj.edu.pl, do której można się zalogować przez stronę https://outlook.office.com/oraz przez portal USOSweb,
- łatwą identyfikację studenta co może skrócić czas realizacji procedur.
Procedurę aktywacji Twojego konta do poczty elektronicznej UJ oraz innych systemów informatycznych Uczelni należy zainicjować na stronie internetowej dostępnej pod adresem:
WAŻNE: Proces aktywacji konta pocztowego trwa około 24 godzin.
Po pełnej aktywacji konta pocztowego będzie można:
- logować się do portalu USOSweb wykorzystując jako login, swój uniwersytecki adres e-mail (lub jak do tej pory login USOSweb),
- logować się do poczty poprzez stronę https://outlook.com/student.uj.edu.pl lub http://login.microsoftonline.com oraz przez portal USOSweb,
Logowanie do dodatkowych usług Office Online będzie możliwe przez portal https://portal.microsoftonline.com. Podane adresy przekierowują do punktu logowania Microsoft - należy logować się poprzez swój oficjalny uniwersytecki login: zwykle jest to imię.nazwisko@student.uj.edu.pl.
Wraz z dostępem do poczty uniwersyteckiej, otrzymują Państwo możliwość korzystania z pakietu Office365 w wersji online, który jest dostępny po zalogowaniu do poczty.
W WIZYTÓWCE USOS jest podany nasz jest adres e-mail studenta, na który będzie wysyłana korespondencja od wykładowców oraz od pracowników dziekanatu jednostki prowadzącej studia, dlatego prosimy o zweryfikowanie poprawności wpisanych tam danych. W tym celu należy:
- zalogować się do strony usosweb.uj.edu.pl używając identyfikatora w domenie @uj.edu.pl oraz dotychczasowego hasła.
- wybrać zakładkę MÓJ USOSWEB; wybrać znajdujący się po lewej stronie ekranu przycisk WIZYTÓWKA.
- użytkownik powinien wpisać aktualny adres e-mail w domenie uniwersyteckiej w rubrykę "Zmiana adresu e-mail" i potwierdzić klikając w przycisk "Zapisz zmiany".
- po wprowadzeniu nowych danych, strona powinna zwrócić informację: "Dane zapisano".
OSOBISTY PROFIL TOŻSAMOŚCI
W ramach tej usługi, po zalogowaniu mogą Państwo:
- sprawdzić swoje dane podstawowe,
- wprowadzić numer telefonu komórkowego dla SMS, który ułatwi odzyskanie hasła (przycisk "Tel. bezpieczeństwa"),
- zmienić hasło,
- sprawdzić listę posiadanych adresów/aliasów pocztowych,
- sprawdzić wielkość swojego konta pocztowego,
Zapraszamy do zapoznania się z usługą, która jest dostępna pod adresem: