Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Dane potrzebne do zalogowania się do portalu USOSweb osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia otrzymują przy wpisie.

Do portalu USOSweb można zalogować się na stronie intenrntetowej:

https://usosweb.uj.edu.pl

Studenci mogą zrobić to na dwa sposoby – albo używając identyfikatora adresu e-mail w domenie @student.uj.edu.pl, albo za pomocą loginu w postaci identyfikator@usosweb.uj.edu.pl (jest to jedyna dostępna metoda logowania dla tych studentów, którzy nie aktywowali poczty uniwersyteckiej). Możliwe identyfikatory:

  • PESEL (np. 1234567890@usosweb.uj.edu.pl) – dla wszystkich studentów posiadających PESEL;
  • indeks (np. 12345@usosweb.uj.edu.pl) – dla obcokrajowców nieposiadających numeru PESEL.W przypadku zagubienia hasła lub innych problemów z logowaniem, należy kontaktować się z jednostką prowadzącą studia (sekretariat/dziekanat, w którym dokonany był wpis).

Aktywacja konta pocztowego umożliwia:

  • logowanie do portalu USOSweb wykorzystując jako login, uniwersytecki adres e-mail (lub jak do tej pory login USOSweb),
  • dostęp do uniwersyteckiej sieci UJ_WiFi lub europejskiej sieci eduroam,
  • dostęp do elektronicznego zasobu Biblioteki Jagiellońskiej,
  • dostęp do platformy e-lerningowej PEGAZ,
  • dostęp do bazy aktów prawnych LEX,
  • dostęp do usług chmurowych firmy Microsoft, w tym: dysk OneDrive, pakiet biurowy Office 365, Proffesional, który można zainstalować na komputerze, tablecie i telefonie,
  • posiadanie skrzynki pocztowej w domenie student.uj.edu.pl lub doctoral.uj.edu.pl, do której można się zalogować przez stronę https://outlook.office.com/oraz przez portal USOSweb,
  • łatwą identyfikację studenta co może skrócić czas realizacji procedur.

Procedurę aktywacji Twojego konta do poczty elektronicznej UJ oraz innych systemów informatycznych Uczelni należy zainicjować na stronie internetowej dostępnej pod adresem:

https://idm.uj.edu.pl/activation

 

WAŻNE: Proces aktywacji konta pocztowego trwa około 24 godzin.

Po pełnej aktywacji konta pocztowego będzie można:

Logowanie do dodatkowych usług Office Online będzie możliwe przez portal https://portal.microsoftonline.com. Podane adresy przekierowują do punktu logowania Microsoft - należy logować się poprzez swój oficjalny uniwersytecki login: zwykle jest to imię.nazwisko@student.uj.edu.pl.

Wraz z dostępem do poczty uniwersyteckiej, otrzymują Państwo możliwość korzystania z pakietu Office365 w wersji online, który jest dostępny po zalogowaniu do poczty.

ekran logowania Ms office o36

 

W WIZYTÓWCE USOS jest podany nasz jest adres e-mail studenta, na który będzie wysyłana korespondencja od wykładowców oraz od pracowników dziekanatu jednostki prowadzącej studia, dlatego prosimy o zweryfikowanie poprawności wpisanych tam danych. W tym celu należy:

  1. zalogować się do strony usosweb.uj.edu.pl używając identyfikatora w domenie @uj.edu.pl oraz dotychczasowego hasła.
  2. wybrać zakładkę MÓJ USOSWEB; wybrać znajdujący się po lewej stronie ekranu przycisk WIZYTÓWKA.
  3. użytkownik powinien wpisać aktualny adres e-mail w domenie uniwersyteckiej w rubrykę "Zmiana adresu e-mail" i potwierdzić klikając w przycisk "Zapisz zmiany".
  4. po wprowadzeniu nowych danych, strona powinna zwrócić informację: "Dane zapisano".

OSOBISTY PROFIL TOŻSAMOŚCI

W ramach tej usługi, po zalogowaniu mogą Państwo:

  • sprawdzić swoje dane podstawowe,
  • wprowadzić numer telefonu komórkowego dla SMS, który ułatwi odzyskanie hasła (przycisk "Tel. bezpieczeństwa"),
  • zmienić hasło,
  • sprawdzić listę posiadanych adresów/aliasów pocztowych,
  • sprawdzić wielkość swojego konta pocztowego,

Zapraszamy do zapoznania się z usługą, która jest dostępna pod adresem:

https://opt.uj.edu.pl/