
Szanowni Państwo,
miło nam jest powitać Was w progach najstarszej polskiej uczelni i jednej z najstarszych na świecie. Uniwersytet Jagielloński posiada jedne z najbardziej zintegrowanych systemów informatycznych na świecie. Dzięki temu korzystając z jednego loginu i hasła będą Państwo mogli załatwić większość spraw studenkich, uzyskać dostęp do elektronicznej wersji materiałów dydaktycznych, skrzynki pocztowej i zaawansowanych usług chmurowych.
Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi materiałami, a w razie pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji.
Owocnego studiowania życzą,
Pracownicy działu Pomocy IT
Dział Usług Informatycznych UJ
KROK - I - Wstęp
Po uzyskaniu z Działu Rekrutacji potwierdzenia przyjęcia na studia należy zalogować się do portalu USOSweb w celu :
- weryfikacji hasła
- aktywacji konta pocztowego
- uzupełnienia osobistych informacji niezbędnych do prawidłowej obsługi toku studiów
KROK II - Pierwsze logowanie do USOSweb
Do portalu USOSweb logujemy się na stronie intenrtetowej:
Jako login wpisujemy:
PESEL@usosweb.uj.edu.pl
w przypadku studentów nie posiadających PESEL-u należy przy logowaniu podać numer albumu.
hasło podajemy to, które zostało użyte podczas aktywacji konta w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów.
Jeżeli hasło w ERK zostało zmienione to może się okazać, że zmiana ta nastąpiła po przekazaniu danych logowania do portalu USOSweb, wtedy nowe hasło nie zadziała w portalu USOSweb.
W przypadku zapomnienia hasła lub problemów z logowaniem, hasło tymczasowe można uzyskać w Dziekancie lub Dziale Usług Informatycznych (ul. Straszewskiego 25/4A).
KROK III - Aktywacja poczty uniwersyteckiej.
Aktywacja konta pocztowego umożliwia:
- logowanie do portalu USOSweb wykorzystując jako login, uniwersytecki adres e-mail (lub jak do tej pory login USOSweb)
- dostęp do uniwersyteckiej sieci UJ_WiFi lub europejskiej sieci eduroam
- dostep do elektronicznego zasobu Biblioteki Jagiellońskiej
- dostęp do platformy e-lerningowej PEGAZ
- dostęp do bazy aktów prawnych LEX
- dostęp do usług chmurowych firmy Microsoft, w tym: dysk OneDrive, pakiet biurowy Office 365 Proffesional, który można zainstalować na komputerze, tablecie i telefonie
- posiadanie skrzynki pocztowej w domenie uj.edu.pl, do której można się zalogować przez stronę https://outlook.office.com/oraz przez portal USOSweb
- łatwą identyfikację studenta co może skrócić czas realizacji procedur.
Po zalogowaniu się do portalu USOSweb przejdź do zakładki DLA STUDENTÓW → AKTYWACJA POCZTY.
WAŻNE: Proces aktywacji konta pocztowego trwa około 24 godzin.
Logowanie do dodatkowych usług Office Online będzie możliwe przez portal https://login.microsoftonline.com/. Podane adresy przekierowują do punktu logowania Microsoft - należy logować się poprzez swój oficjalny uniwersytecki login: zwykle jest to imię.nazwisko@student.uj.edu.pl
Wraz z dostępem do poczty uniwersyteckiej, otrzymują Państwo możliwość korzystania z pakietu Office365, który jest dostępny po zalogowaniu do poczty jak również można go zainstalować na swoim komputerze/tablecie/smartfonie.
KROK IV - Aktualizacja wizytówki
W WIZYTÓWCE USOS jest podany nasz adres e-mail, na który będzie wysyłana korespondencja od wykładowców oraz od pracowników dziekanatu dlatego prosimy o zweryfikowanie poprawności wpisanych tam danych. W tym celu należy:
- zalogować się do strony usosweb.uj.edu.pl używając identyfikatora w domenie @uj.edu.pl oraz dotychczasowego hasła.
- wybrać zakładkę MÓJ USOSWEB; wybrać znajdujący się po lewej stronie ekranu przycisk WIZYTÓWKA.
- użytkownik powinien wpisać aktualny adres e-mail w domenie uniwersyteckiej w rubrykę "Zmiana adresu e-mail" i potwierdzić klikając w przycisk "UAKTUALNIJ DANE".
- po wprowadzeniu nowych danych, strona powinna zwrócić informację: "Dane zapisane"
KROK V - Definiowanie ratunkowego numeru SMS do samodzielnego odzyskiwania hasła.
Szanowni Państwo,
został dla Państwa uruchomiony:
W ramach tej usługi, po zalogowaniu mogą Państwo:
- sprawdzić swoje dane,
- wprowadzić numer telefonu komórkowego dla SMS, który ułatwi odzyskanie hasła (w lewym dolnym rogu strony link "Tel. bezpieczeństwa"),
- zmienić lub uzgodnić hasło,
- sprawdzić listę posiadanych adresów/aliasów pocztowych,
- sprawdzić wielkość swojego konta pocztowego.
Zapraszamy do zapoznania się z usługą, która jest dostępna pod adresem: