Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Serwis, obsługiwany jest przez pracowników Działu Usług Informatycznych. Poświęcony jest pomocy informatycznej związanej z uniwersyteckimi systemami  IT, oprogramowaniem oraz usługami sieciowo-serwerowymi.
W poniższych kategoriach znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Telefony odbieramy od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 - 15:00.

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz "Zgłoś problem" znajdujący sie obok.

Zgłoś problem
  • Jeżeli wśród przygotowanych pytań oraz odpowiedzi nie ma szukanego rozwiązania, to proszę zgłosić problem poprzez formularz.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Szanowni Państwo,

miło nam jest powitać Was w progach najstarszej polskiej uczelni i jednej z najstarszych na świecie. Uniwersytet Jagielloński posiada jedne z najbardziej zintegrowanych systemów informatycznych na świecie. Dzięki temu korzystając z jednego loginu i hasła będą Państwo mogli załatwić większość spraw studenkich, uzyskać dostęp do elektronicznej wersji materiałów dydaktycznych, skrzynki pocztowej i zaawansowanych usług chmurowych. 

Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi materiałami, a w razie pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji.

Owocnego studiowania życzą,

Pracownicy działu Pomocy IT

Dział Usług Informatycznych UJ

KROK - I - Wstęp

Po uzyskaniu z Działu Rekrutacji potwierdzenia przyjęcia na studia należy zalogować się do portalu USOSweb w celu :

  • weryfikacji hasła
  • aktywacji konta pocztowego
  • uzupełnienia osobistych informacji niezbędnych do prawidłowej obsługi toku studiów

 

KROK II - Pierwsze logowanie do USOSweb

Do portalu USOSweb logujemy się na stronie intenrtetowej:

https://usosweb.uj.edu.pl

Jako login wpisujemy:

PESEL@usosweb.uj.edu.pl

w przypadku studentów nie posiadających PESEL-u należy przy logowaniu podać numer albumu.

hasło podajemy to, które zostało użyte podczas aktywacji konta w systemie Elektronicznej Rejestracji Kandydatów.

Jeżeli hasło w ERK zostało zmienione to może się okazać, że zmiana ta nastąpiła po przekazaniu danych logowania do portalu USOSweb, wtedy nowe hasło nie zadziała w portalu USOSweb.

W przypadku zapomnienia hasła lub problemów z logowaniem, hasło tymczasowe można uzyskać w Dziekancie lub Dziale Usług Informatycznych (ul. Straszewskiego 25/4A).

KROK III - Aktywacja poczty uniwersyteckiej.

Aktywacja konta pocztowego umożliwia:

  • logowanie do portalu USOSweb wykorzystując jako login, uniwersytecki adres e-mail (lub jak do tej pory login USOSweb)
  • dostęp do uniwersyteckiej sieci UJ_WiFi lub europejskiej sieci eduroam
  • dostep do elektronicznego zasobu Biblioteki Jagiellońskiej
  • dostęp do platformy e-lerningowej PEGAZ
  • dostęp do bazy aktów prawnych LEX
  • dostęp do usług chmurowych firmy Microsoft, w tym: dysk OneDrive, pakiet biurowy Office 365 Proffesional, który można zainstalować na komputerze, tablecie i telefonie
  • posiadanie skrzynki pocztowej w domenie uj.edu.pl, do której można się zalogować przez stronę https://outlook.office.com/oraz przez portal USOSweb
  • łatwą identyfikację studenta co może skrócić czas realizacji procedur.

Po zalogowaniu się do portalu USOSweb przejdź do zakładki DLA STUDENTÓW → AKTYWACJA POCZTY.

 

WAŻNE: Proces aktywacji konta pocztowego trwa około 24 godzin.

Logowanie do dodatkowych usług Office Online będzie możliwe przez portal https://login.microsoftonline.com/. Podane adresy przekierowują do punktu logowania Microsoft - należy logować się poprzez swój oficjalny uniwersytecki login: zwykle jest to imię.nazwisko@student.uj.edu.pl

Wraz z dostępem do poczty uniwersyteckiej, otrzymują Państwo możliwość korzystania z pakietu Office365, który jest dostępny po zalogowaniu do poczty jak również można go zainstalować na swoim komputerze/tablecie/smartfonie.

KROK IV - Aktualizacja wizytówki

W WIZYTÓWCE USOS jest podany nasz adres e-mail, na który będzie wysyłana korespondencja od wykładowców oraz od pracowników dziekanatu dlatego prosimy o zweryfikowanie poprawności wpisanych tam danych. W tym celu należy:

  1. zalogować się do strony usosweb.uj.edu.pl używając identyfikatora w domenie @uj.edu.pl oraz dotychczasowego hasła.
  2. wybrać zakładkę MÓJ USOSWEB; wybrać znajdujący się po lewej stronie ekranu przycisk WIZYTÓWKA.
  3. użytkownik powinien wpisać aktualny adres e-mail w domenie uniwersyteckiej w rubrykę "Zmiana adresu e-mail" i potwierdzić klikając w przycisk "UAKTUALNIJ DANE".
  4. po wprowadzeniu nowych danych, strona powinna zwrócić informację: "Dane zapisane"

KROK V - Definiowanie ratunkowego numeru SMS do samodzielnego odzyskiwania hasła.

Szanowni Państwo,

został dla Państwa uruchomiony:

OSOBISTY PROFIL TOŻSAMOŚCI

W ramach tej usługi, po zalogowaniu mogą Państwo:

  • sprawdzić swoje dane,
  • wprowadzić numer telefonu komórkowego dla SMS, który ułatwi odzyskanie hasła (w lewym dolnym rogu strony link "Tel. bezpieczeństwa"),
  • zmienić lub uzgodnić hasło,
  • sprawdzić listę posiadanych adresów/aliasów pocztowych,
  • sprawdzić wielkość swojego konta pocztowego.

Zapraszamy do zapoznania się z usługą, która jest dostępna pod adresem:

https://idm.uj.edu.pl/opt