Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Konfiguracja poczty

Poniżej znajduje się komplet ustawień klientów pocztowych dla kont pocztowych Uniwersytetu Jagiellońskiego.

  • IMAP

serwer poczty przychodzącej (server name): outlook.office365.com

port: 993

metoda uwierzytelniania (encryption method): SSL

  • SMTP

serwer poczty wychodzącej (server name): smtp.office365.com

port: 587

metoda uwierzytelniania (encryption method): TLS

  • POP3

protokół nieobsługiwany

  • Metoda autoryzacji

OAuth 2.0

  1. W ustawieniach programu Thunderbird w zakładce Konfiguracja konta należy wprowadzić odpowiednie dane tj. Imię i nazwisko, adres e-mail oraz hasło, a nastepnie należy kliknąć Kontynuj.


     
  2. W kolejnym oknie dialogowym wyświeli się informacja odnośnie wyboru protokołu pod jakim ma zostać skonfigurowana skrzynka e-mail. 

    - W przypadku wybrania protokołu IMAP, synchronizowanie będzie obejmowało tylko pocztę.


    - W przypadku wybrania protokołu Exchange/Office365, synchronizowanie będzie obejmowało pocztę, kalendarz, kontakty itp.

    Uwaga! Dodatek "Sowa" jest darmowy tylko przez pierwszy 1 miesiąc.


     
  3. W polu Hasło wpisujemy hasło zgodne z danymi.


     
  4. Jeśli włączono uwierzytelnianie wieloskładnikowe, należy zweryfikować swoją tożsamość.


     

  1. W ustawieniach telefonu(systemu) należy kliknąć Konta, następnie należy wybrać Exchange i Office 365.


     
  2. Należy wprowadzić adres e-mail konta uczelnianego (najczęściej w postaci imie.nazwisko@uj.edu.pl w przypadku pracownika, imie.nazwisko@student.uj.edu.pl w przypadku studenta lub imie.nazwisko@doctoral.uj.edu.pl w przypadku doktoranta).

  3. W polu Hasło wpisujemy hasło zgodne z danymi.


     
  4. Jeśli włączono uwierzytelnianie wieloskładnikowe, należy zweryfikować swoją tożsamość.


     

  1. W ustawieniach telefonu(systemu) należy kliknąć Mail > Konta Dodaj > Konto, następnie należy wybrać Exchange.


     
  2. Należy wprowadzić adres e-mail konta uczelnianego (najczęściej w postaci imie.nazwisko@uj.edu.pl w przypadku pracownika, imie.nazwisko@student.uj.edu.pl w przypadku studenta lub imie.nazwisko@doctoral.uj.edu.pl w przypadku doktoranta). Dodatkowo należy wprowadzić opis danego konta.

  3. W polu Hasło wpisujemy hasło zgodne z danymi.


     
  4. Jeśli włączono uwierzytelnianie wieloskładnikowe, należy zweryfikować swoją tożsamość.


     

  1. Przy pierwszym uruchomieniu programu Microsoft Outlook konieczne będzie dodanie konta. Wyświetli się poniższy ekran gdzie należy wprowadzić adres e-mail, a nastepnie należy kliknąć przycisk  Połącz



    - Jeżeli w programie Microsoft Outlook jest już dodane inne konto, należy kliknać Plik -> Dodaj Konto


     
  2. W polu Hasło wpisujemy hasło zgodne z danymi.


     
  3. Jeśli włączono uwierzytelnianie wieloskładnikowe, należy zweryfikować swoją tożsamość.

  1. Po otwarciu aplikacji Mail, wyświetli się prośba o dodanie konta. Należy wybrać Micorosoft Exchange, a następnie Dalej.


     
  2. Należy wprowadzić nazwę konta oraz adres e-mail konta uczelnianego (najczęściej w postaci imie.nazwisko@uj.edu.pl w przypadku pracownika, imie.nazwisko@student.uj.edu.pl w przypadku studenta lub imie.nazwisko@doctoral.uj.edu.pl​ w przypadku doktoranta).

  3. W kolejnym oknie wyświetli się informacja odnośnie potwierdzenia logowania do konta Microsoft, należy kliknąć Zaloguj się.


     
  4. W polu Hasło należy wpisać hasło zgodne z danymi, a następnie kliknąć Zaloguj.


     
  5. Jeśli włączono uwierzytelnianie wieloskładnikowe, należy zweryfikować swoją tożsamość.


     

  1. W aplikacji App Store w polu wyszukiwania należy wpisać Outlook, a następnie należy kliknąć przycisk "chmurki" aby aplikacja została pobrana. 


     
  2. Po włączeniu aplikacji Outlook należy wprowadzić adres e-mail konta uczelnianego (najczęściej w postaci imie.nazwisko@uj.edu.pl w przypadku pracownika, imie.nazwisko@student.uj.edu.pl w przypadku studenta lub imie.nazwisko@doctoral.uj.edu.pl w przypadku doktoranta), a następnie należy kliknąć przycisk Dodaj konto. 

  3. W kolejnym oknie należy wprowadzić hasło zgodne z adresem e-mail, a następnie należy kliknąć przycisk Zaloguj. 


     
  4. Jeśli włączono uwierzytelnianie wieloskładnikowe, należy zweryfikować swoją tożsamość.
     
     

  1. W aplikacji Google Play lub AppGallery(w przypadku Huawei) w polu wyszukiwania należy wpisać Outlook, a następnie należy kliknąć przycisk Zainstaluj


     
  2. Po włączeniu aplikacji Outlook należy wprowadzić adres e-mail konta uczelnianego (najczęściej w postaci imie.nazwisko@uj.edu.pl w przypadku pracownika, imie.nazwisko@student.uj.edu.pl w przypadku studenta lub imie.nazwisko@doctoral.uj.edu.pl w przypadku doktoranta), a następnie należy kliknąć przycisk Kontynuuj. 

  3. W kolejnym oknie należy wprowadzić hasło zgodne z adresem e-mail, a następnie należy kliknąć przycisk Zaloguj. 


     
  4. Jeśli włączono uwierzytelnianie wieloskładnikowe, należy zweryfikować swoją tożsamość.