Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Serwis, obsługiwany jest przez pracowników Działu Usług Informatycznych. Poświęcony jest pomocy informatycznej związanej z uniwersyteckimi systemami  IT, oprogramowaniem oraz usługami sieciowo-serwerowymi.
W poniższych kategoriach znajdą Państwo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania.

Telefony odbieramy od poniedziałku do piątku w godz. 8:30 - 15:00.

Zapraszamy do kontaktu poprzez formularz "Zgłoś problem" znajdujący sie obok.

Zgłoś problem
  • Jeżeli wśród przygotowanych pytań oraz odpowiedzi nie ma szukanego rozwiązania, to proszę zgłosić problem poprzez formularz.

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Szanowni Państwo,

z uwagi na liczne problemy dotyczące wyłudzania danych (phishing’u) drogą mailową, spam’u oraz bezpieczeństwa poczty elektronicznej, zachęcam do korzystania z uniwersyteckiej poczty elektronicznej. 

 

 

 

 

 

Korzyści wynikające z posiadania konta na serwerze uniwersyteckiej poczty elektronicznej:

  • bezpieczna skrzynka pocztowa w zaufanej domenie
  • szybka komunikacja via e-mail wewnątrz UJ
  • dostęp do usług firmy Microsoft w "chmurze", w tym pakiet Office365 online
  • dostęp do uniwersyteckiej sieci Wi-Fi (UJ_WiFi, eduroam)
  • zdalny dostęp do zasobów cyfrowych Biblioteki Jagiellońskiej
  • dostęp do bazy aktów prawnych LEX Intranet (ograniczona liczba licencji)
  • dostęp do oprogramowania udostępnianego w ramach zakupionych przez UJ licencji
  • uproszczony dostęp do portalu USOSweb
  • dostęp do platformy e-lerningowej UJ

Krok I

Jeżeli jesteś pracownikiem zatrudnionym w ramach umowy o pracę:

 

  1. Otrzymasz potwierdzenie aktywacji konta pocztowego.
    Po dacie zawarcia umowy otrzymasz wiadomość w wersji papierowej z komunikatem o aktywacji pracowniczego konta pocztowego w domenie uj.edu.pl.

  2. Odbierz hasło tymczasowe do swojej skrzynki pocztowej.
    Teraz wystarczy odebrać hasło tymczasowe w jednej z następujących lokalizacji - lokalizacje

  3. Zmień hasło i ustaw numer ratunkowy.
    Po odebraniu hasła zaloguj się na stronie Osobistego Profilu Tożsamości i wykonaj następujące czynności:
    • zmień hasło zgodnie z procedurą - procedura zmiany hasła
    • Zdefiniuj nr telefonu komórkowego, a będziesz mógł samodzielnie odzyskiwać zapominane hasło. Na ten numer przesyłane będą kody SMS. - procedura

Pracownicy zatrudnieni w ramach umów cywilno-prawnych

  1. Po podpisaniu umowy.
    Gdy umowa zostanie podpisana, należy przesłać ją niezwłocznie do Działu Spraw Osobowych. Po otrzymaniu potwierdzenia z tego działu, że umowa została zarejestrowana w systemie SAP, proszę skontaktować się z Pomocą IT w celu aktywacji konta pocztowego.

  2. Odbierz hasło tymczasowe do swojej skrzynki pocztowej.
    Teraz wystarczy odebrać hasło tymczasowe w jednej z następujących lokalizacji - lokalizacje

  3. Zmień hasło i ustaw numer ratunkowy.
    Po odebraniu hasła zaloguj się na stronie Osobistego Profilu Tożsamości i wykonaj następujące czynności:
    • zmień hasło zgodnie z procedurą - procedura zmiany hasła
    • Zdefiniuj nr telefonu komórkowego, a będziesz mógł samodzielnie odzyskiwać zapominane hasło. Na ten numer przesyłane będą kody SMS. - procedura

Krok II

Pierwsze logowanie.

  1. Pierwsze logowanie do poczty.
    podczas pierwszego logowania do konta pocztowego na stronie owa.uj.edu.pl mamy możliwość wyboru języka, w jakim będzie wyświetlane okno poczty oraz strefy czasowej, której wybór będzie wpływał na daty wysłania/odebrania korespondencji. Właściwe ustawienie to "(UTC+01:00) Sarajewo, Skopie, Warszawa, Zagrzeb". Więcej informacji o poczcie można znaleźć na naszej stronie internetowej www.pomocit.uj.edu.pl/poczta_pracownicy

  2. Aktywuj dostęp do Portalu Informacyjnego.
    Portal Informacyjny to dostęp do procedur i danych kadrowych takich jak:
    • ramy czasowe umowy o pracę
    • zajmowane stanowisko
    • telefon bezpośredni
    • limity nieobecności
    • składanie wniosków urlopowych
    • składanie wniosków o krajową podróż służbową
    • bieżące i archiwalne paski wynagrodzeń
    W celu uzyskania dostępu do Portalu Informacyjnego (PI) należy wykonać - procedurę odzyskania hasła

  3. Skonfiguruj lokalny program pocztowy.
    Pocztę uniwersytecką można obsługiwać w dowolnym programie pocztowym. Stosowne instrukcje można odnaleźć na naszej stronie internetowej w zakładce poczta - https://pomocit.uj.edu.pl/poczta_pracownicy

  4. Dołącz do sieci UJ_WiFi lub eduroam.
    Wszyscy pracownicy posiadający aktywne konto pocztowe, są uprawnienie do korzystania z uniwersyteckiej sieci WiFi. Więcej informacji znajduje się na naszej stronie internetowej - https://pomocit.uj.edu.pl/wifiuj

  5. Skorzystaj z usług "w chmurze" Microsoft.
    Pracownicy Uniwersytetu Jagiellońskiego są uprawnieni do korzystanie z usług oferowanych przez firmę Microsoft. Usługi te są dostępne po zalogowaniu się na stronie https://login.microsoftonline.com gdzie można skorzystać m.in. z dysku chmurowego OneDrive, pakietu Office 365 w wersji online, SharePoint. Więcej informacji znajduje się na naszej stronie internetowej - https://pomocit.uj.edu.pl/chmura_pracownicy